Lucio Fulci Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 Jag håller på med en film och har kommit till en scen där jag ska bli skjuten. problemet så vet jag inte hur jag kan få blodpåsarna som är fasttejpade på brösten sprängas. någon som är duktig på sånt, hällst något enkelt sätt. tack 0 Quote
TDA Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 [citat=Lucio Fulci]Jag håller på med en film och har kommit till en scen där jag ska bli skjuten. problemet så vet jag inte hur jag kan få blodpåsarna som är fasttejpade på brösten sprängas. någon som är duktig på sånt, hällst något enkelt sätt. tack[/citat] Det du talar om är squibs och de är inte helt enkla att använda. Squibs kräver licens och kan mao inte köpas av vem som helst. Att mixtra med hemgjorda sprängladdningar rekommenderar jag verkligen inte, så vad återstår? Guacemolegun tycker jag är ett bra alternativ. Bygger på att du med tryckluft skjuter blodslask på personen som blir träffad. Se "El Mariachi" så får du se hur bra effekten kan se ut. Kan tillverkas av pump eller kanske ett paintballgevär. Tror det finns trådar här på forumet som behandlar just detta. Elller så kör du gamla tricks, klipp fram effekten, låt personen kasta sig mot en vägg eller slå blod med handen på bröstet där han/hon blir träffad. Btw, frågan borde inte ligga i "Personregi och skådespel" 0 Quote
wääuu Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 vet ej om länken funkar: http://voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=711&highlight=squibs 0 Quote
Ronnie Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Flyttad från Personregi och Skådespel till Specialeffekter. Mvh Ronnie 0 Quote
Recommended Posts