filmnisse Postad 18 november 2005 Postad 18 november 2005 En kille som vill att jag redigerar hans kortfilm vill att förtexterna ska vara på ett visst sätt: "Svart bakgrund med ett vitt, tjockt, rörligt, snett streck. Samtidigt ska texten vara vit och rörlig. men inventeras till svart när den korsar de andra vita linjen." Exakt så uttryckte han sig. Någon som kan hjälpa mig? Har tillgång till premiere pro och avid xpress pro. se bifogat bild om ni tyckte att detta var otydligt. 0 Citera
Kimster Postad 18 november 2005 Postad 18 november 2005 Jag tvekar på att du kan göra det i Premiere överhuvudtaget. AfterEffects hade funkat utmärkt till det annars. Avid vågar jag inte svara på. 0 Citera
Munthe Postad 18 november 2005 Postad 18 november 2005 [citat=Kimster]Jag tvekar på att du kan göra det i Premiere överhuvudtaget. AfterEffects hade funkat utmärkt till det annars. Avid vågar jag inte svara på.[/citat] Det där gör man med två lager grafik i Premiere Pro. Ett normalt och ett inverterat. Sedan skapar man "strecket" med garbage mattes. Experimentera. 0 Citera
jmalmsten Postad 19 november 2005 Postad 19 november 2005 finns det inte en blendingmode som fixar sånt? invert, exclude eller nått sånt? eller finns inte blendingmodes i premiere överhuvudtaget kanske? 0 Citera
gorse Postad 19 november 2005 Postad 19 november 2005 "Inventerar" gör man när man tex räknar efter hur många varor man har i ett varuhus tex inför en revision. Att kasta om färgerna som frågan gäller heter nog "Invertera". /Gunnar Gnällvall 0 Citera
simonrahnster Postad 20 november 2005 Postad 20 november 2005 Tack Gorse! Nu vet jag också hur man snyggt får till denna effekt. 0 Citera
Kimster Postad 20 november 2005 Postad 20 november 2005 [citat=Munthe][citat=Kimster]Jag tvekar på att du kan göra det i Premiere överhuvudtaget. AfterEffects hade funkat utmärkt till det annars. Avid vågar jag inte svara på.[/citat] Det där gör man med två lager grafik i Premiere Pro. Ett normalt och ett inverterat. Sedan skapar man "strecket" med garbage mattes. Experimentera.[/citat] ah strålande.. lära sig nytt är underbart :) 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 23 november 2005 Postad 23 november 2005 Gorse? De va väll inte han som...? 0 Citera
simonrahnster Postad 23 november 2005 Postad 23 november 2005 [citat=Mannemoviemaker]Gorse? De va väll inte han som...?[/citat] lite ironi... 0 Citera
jmalmsten Postad 23 november 2005 Postad 23 november 2005 sarkasm skulle jag vilja säga... :3 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.