Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vi skall börja göra reklamfilmer om olika företag till reklam i TV4 och lokala stationer, vi har köpt in FCE för att producera i, vill ha tips om vad ni tycker om det programmet och vad som ex inte programmet klarar av och vad det är bra på. Komma i kontakt med andra som gör liknande filmer och utbyta tjänster och tips. Första filmen nu skall göras med 4 olika stillbilder där det skall läggas till logos och texter med ljud.

Välkomna!

Posted

Jag använder Final Cut Pro - gick över från Avid för 3 år sedan.

Den viktigaste skillnaden mellan Pro och Express är nog att Express bara fixar HDV (Pro fixar alla HD-format), inte har 3-vägs färgkorrektion, ingen time-remapping, ingen support för After Effect-pluggar och inte 24p.

Om dessa funktioner inte är intressanta så har ni utan tvekan köpt det bästa verktyget för redigering som finns för det priset. Ni har valt rätt plattform: Mac.

Det enklaste sättet att slänga upp en logga som ska ligga över hela filmsnutten tycker jag är att göra en targa-fil med alfa-kanal i Photoshop. Det har alltid funkat bra för mig.

Lycka till!