hamster Postad 7 november 2005 Postad 7 november 2005 Jag är ny här och har precis börjat med film. Jag har länge undrat hur man maskar. Behöver man ett speciellt program? Isf, vilket? Skulle någon vara snäll och kunna förklara hur man gör? 0 Citera
DanyaelX Postad 8 november 2005 Postad 8 november 2005 den frågan hör mog bätre hemma i Video eller Redigerings forumen, tror att du får bättre gensvar där. Flytta tråden dit så tror jag nog att någon ska kunna svara på din fråga. Det här forumet är huvudsakligen traditionell analog filmteknik med riktig acetatbaserad film med emulsioner =) så de personerna med den kunskapen du söker kanske inte frekverar här. On an other note, kolla in freeware programet CinePaint (Fd. Film GIMP) i det programmet akn du säkert lägga alpha lager frame by frame som mask... men hur du gör eller hur Cinepaint fungerar det har jag ingen aning. After Effects kan nog göra det med, men ajg är inte rätt person att fråga. Lycka till Chris 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 8 november 2005 Postad 8 november 2005 ja, det går att göra i aftereffects. det fungerar ungefär som att man ritar där man vill att sitt andra klipp ska synas. det är lite svårt att förklara mer precis hur man gör om du inte har programet och vet hur det fungerar men lite enkelt så markerar man iaf det som ska/inte ska synas 0 Citera
Ronnie Postad 8 november 2005 Postad 8 november 2005 Flyttat från Filmteknik till Redigering. Mvh Ronnie 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.