mzreklam Posted November 5, 2005 Posted November 5, 2005 Jag skall lägga till logos och annan vektoriserad grafik till mina klipp i imovie eller final cut, vilket format skall jag använda till dem, även när jag vill lägga till photoshopbilder vilka storlekar på bilden skall jag ha för att de skall bli rätt när jag visar min film. 0 Quote
DanyaelX Posted November 5, 2005 Posted November 5, 2005 När jag arbetar i premiere använder jag oftast Tiff med alpha kanal. Alpha kanalen gör att man kan lägga en mask och se till att det som inte är i masken blir genomskinligt så att man ser videon. Ungefär som SVT och andras loggor. Jag vet inte hur man gör med animerade loggor, som rör sig. Kan tänka mgi att man kan använda CompuServ GIF format, men det verkar högst osannolikt. Lycka till c. 0 Quote
mjg Posted November 5, 2005 Posted November 5, 2005 32 bitars Targa (alfakanal). Photoshop går också bra. Hela foton = 72 dpi, 720x576 pixlar. (= PAL 4:3). 0 Quote
Recommended Posts