SWE Horse Design Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 Har fått en cd idag och jag tycker inte alls att det är nå bra kvalité jag har lagt ut några klipp jag tagit direkt från filmen och lagt ut här. http://www.shd.se/bodil.htm Vill ha tips och trix vad jag kan göra för att förbättra filmen? Allt är välkommet, jag jobbar i Premiere Pro 1.5 kanske ska tilläggas. 0 Quote
arvid Posted November 6, 2005 Posted November 6, 2005 Du har fått en cd, skriver du. Du menar inte dvd? Är det en cd måste väl filmen vara i VCD- eller SVCD-format. Och då blir det en viss kvalitetsförsämring jämfört med DV. Å andra sidan tycker jag att det ser ganska bra ut ändå, så jag förstår inte problemet. 0 Quote
Munthe Posted November 6, 2005 Posted November 6, 2005 Du har lagt ut ett mp4 klipp och en WMV-fil. Hur ska vi kunna avgöra kvalitén? 0 Quote
jmalmsten Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 Det enda jag kan säga är att upplösningen inte verkar vara den bästa... men det kan ju också ha blivit extra grumligt av qt/wm komprimeringen... men om upplösningen är dålig och bilden är grumlig så är det helt enkelt något du får leva med om du inte har sån där superzoom som i CSI (för dom verkar kunna trolla fram detaljer som om en web-kamera hade skjutit med IMAX-film) 0 Quote
Tomas T Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 Detta är inte DVD-material som du kanske är van vid från hemmaspelaren och hyrfilmer,vilket på sätt och vis redan nämnts.Filformaten Quicktime och Windows Media Video är normalt sett inte bärare av den högsta kvaliteten utan snarare för smidig internetdistribution.Redan den lilla filmrutan i ditt material talar för att de är avsedda att tittas på webben direkt. Det är bara att acceptera det som det är. 0 Quote
Recommended Posts