qwertyunion Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Jag såg filmen Mean Creek nyligen och jag tyckte att den var fantastiskt bra. Det är en indipendentfilm och den skiljer sig mycket från de FX-fyllda hollywoodfilmerna. Om ni inte har sett Mean Creek borde ni göra det! Den är sorlig och gripande, jag medger till och med att jag blev tårögd i vissa delar....:P Är det någon som har sett den? Det skulle vara fint om ni kunde dela med er av era synpunkter och åsikter så jag får höra vad andra tycker också! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cruzito Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Yes, den är mycket bra faktiskt! Känns lite som en mix av "Stand by me" & "Bully", tycker jag. Rekommenderar den, jag med. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Jag tyckte den var okej men slutet kändes väldigt plötsligt. Tänkte efteråt, "jaha, nu då?" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwertyunion Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 men då menar du att man skulle vilja se lite mer om vad som hände med dem efter olyckan och allting eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmnisse Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 tyckte den var bra. skönt med en independentrulle från usa för omväxlingskull. började bra, men mitten kändes lite seg emellanåt, och slutet kom bara sådär. lite överraskning också för en gångs skull. 4/5 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Nej, jag tycker öppna slut ibland kan vara mycket bättre än när vi får veta allt. Jag tycker det kändes som att filmen tog slut när killen dog, det kändes segt efteråt, som en lång avtoning. Sen händer det inget genom hela filmen nästan. Det kändes som när Jesus släpar på sitt kors och i slutet blir korsfäst. Dom är hela tiden påväg mot slutet och väldigt lite händer på vägen. Annars är det ett vackert porträtt av en mobbare som bara vill bli älskad, ingen snack om den saken. Jag skulle dock ge den 2.5/5 för att så lite hände. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speero Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Är inte det den filmen som gick på bio för typ 2 år sedan i USA? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwertyunion Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 Nej det var det ej, den spelades in förra sommaren... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts