Gå till innehåll

Mean Creek


qwertyunion

Recommended Posts

Jag såg filmen Mean Creek nyligen och jag tyckte att den var fantastiskt bra. Det är en indipendentfilm och den skiljer sig mycket från de FX-fyllda hollywoodfilmerna. Om ni inte har sett Mean Creek borde ni göra det! Den är sorlig och gripande, jag medger till och med att jag blev tårögd i vissa delar....:P

 

Är det någon som har sett den? Det skulle vara fint om ni kunde dela med er av era synpunkter och åsikter så jag får höra vad andra tycker också!

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, jag tycker öppna slut ibland kan vara mycket bättre än när vi får veta allt. Jag tycker det kändes som att filmen tog slut när killen dog, det kändes segt efteråt, som en lång avtoning. Sen händer det inget genom hela filmen nästan. Det kändes som när Jesus släpar på sitt kors och i slutet blir korsfäst. Dom är hela tiden påväg mot slutet och väldigt lite händer på vägen. Annars är det ett vackert porträtt av en mobbare som bara vill bli älskad, ingen snack om den saken. Jag skulle dock ge den 2.5/5 för att så lite hände.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...