Zapto Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Hejsan. Jag har Video Vegas 5 och jag vet att de ska gå och göra så att man kan sätta ihop 2 filmer i samma ruta. Alltså så 2 klipp spelas samtidigt. Det jag vill göra är att man ska se mig 2 gånger. Alltså jag filmar från samma vinkel 2 gånger men jag står på 2 olika ställer på platsen. Sen ska jag klippa ihop båda dom klippen så att de ser ut som om jag står och pratar med mig själv. Exempel: http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/ex.jpg .. Är väldigt tacksam för svar.. / Zapto. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 lägg de klipp du ska använda i 2 olika spår. klicka på event pan/crop på det övre klippet. kryssa i mask längst ner till vänster. tryck på D på tangentbordet. klicka en fyrkant runt det området som ska synas i den övre bilden. klart du kan även animera masken ifall du vill flytta på den iförhållande till hur personerna rör sig. har dock aldrig gjort det själv i vegas. använder after effects till sånt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zapto Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 Tackar! Det funkade ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicke_92 Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 [citat=ash]lägg de klipp du ska använda i 2 olika spår. klicka på event pan/crop på det övre klippet. kryssa i mask längst ner till vänster. tryck på D på tangentbordet. klicka en fyrkant runt det området som ska synas i den övre bilden. klart du kan även animera masken ifall du vill flytta på den iförhållande till hur personerna rör sig. har dock aldrig gjort det själv i vegas. använder after effects till sånt[/citat] hur gör man samma sak på vegas 4 ?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 tror inte den funktionen finns i vegas 4 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicke_92 Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 nej men nu vet jag! man behöver bara skippa "mask" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steiven Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Finns det i Premiere 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts