Gå till innehåll

Filmtidningar


Mandork

Recommended Posts

Jag är lite intresserad av tidningar som rör ämnet film (duh!). DÅ menar jag inte produktion, utan film mer åt hållet rescensioner och intervjuer med aktuella skådespelare. Den amerikanska tidningen Entertainment verkade rätt bra, men tydligen så fick man inte prenumerera från utlandet, så det är en fördel om ni redan vet huruvida de skickar utomlands eller ej. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Har varit slaviskt beroende av filmtidningen Empire från England. De har ett bra språk och vågar sticka ut hakan ibland. Ger givetvis inhemska filmer högre betyg men annars tycker jag deras recensioner är bra och tämligen mitt i prick.

 

På sistone verkar det dock som om England hamnat efter i premiärlistan och en hel del filmer kommer faktiskt till Sverige innan de kommer dit, så ibland är recensionerna skrämmande sena, men deras filmnyheter tycker jag är helt lysande och de har bra koll på läget. Tidningen är tjock och fast artiklarna över lag är väldigt bra så kan de dock under filmstiltjemånaderna tangera till tråkiga.

 

Empire kostar 65-80 kr per lösnummer och vill du premenuera så kostar det kring £45 för 12 månader.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det låter lite som att du tycker att kvalitén på tidningen har försämrats. Stämmer detta eller är det bara min tolkning? Skulle i vilket fall som helst vara intresserad av att veta adressen till tidningens eventuella wbbsida..

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är lite splittrad där. Tycker tidningen är helt suverän, men den har haft svackor. Den är helt klart värd att köpa och jag tycker det är den helt klart bästa filmtidning jag kommit över. Har köpt den i sex år, och missat fem nummer på sin höjd. Vet dock inte om det är mitt filmintresse som svalnat (hemska tanke) eller ifall den har blivit lite sämre.

 

hemsidan är www.empireonline.co.uk

Länk till kommentar
Share on other sites

Total Film tycker jag var en riktigt bra tidning. Den fanns i en svensk variant för några år sen, men las tyvärr ner i brist på pengar. Den engelska versionen finns och är bra den med.

 

Jag är dock inte så intresserad av filmrecensioner, utan gillar att titta på filmerna utan att veta vad de handlar om. :birp

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe, jo sidan är bra också, fast det kan vara lätt att gå vilse där. Tror alla recensioner som publiceras finns där mm. Kolla in ett nummer får du se. Artiklarna kan vara väldigt givande ibland och de har bra intervjuer. Storfilmer brukar få en del sidor. Star Wars fick ett halvt nummer t.ex. Alltid trevligare att läsa i en tidning än på nätet ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Jag måste föreslå "allt om dvd" som är en nystartad tidning och som bara gjort ett nummer...den var väldigt intressant...eller vad sägs om flera sider om inspelningen av Sagan om ringen serien, intervju med Davis Fincher (Fight club, panic room & seven) och en jävla massa recensioner m.m..... www.alltomdvd.com

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...