Gå till innehåll

Mikrofon?


karlssons klister

Recommended Posts

Har köpt en Canon mv850i och jag undrar om det går att köpa ett fäste till en mikrofon som ska sitta på kameran (Efter som kamera motorn surrar rätt högt) Om det finns det så vart köper man det? Och kameran har inget uttag för mikrofoner men vet någon om det går att fixa på något enkelt sätt? Skulle vara tacksam för svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=karlssons klister]Har köpt en Canon mv850i och jag undrar om det går att köpa ett fäste till en mikrofon som ska sitta på kameran (Efter som kamera motorn surrar rätt högt) Om det finns det så vart köper man det? Och kameran har inget uttag för mikrofoner men vet någon om det går att fixa på något enkelt sätt? Skulle vara tacksam för svar.[/citat]

 

Det finns ju fäste för mikrofoner som man kan skruva i stativfästet.

Men det verkar hopplöst om du inte har någon mik ingång på kameran.

Om det surrar för mycket kanske du borde reklamera kameran?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Va har inte den kameran någon micingång?

Jag har en liten äldre modell av samma kamera den heter: mv550i och den har en micingång. Konstigt. Kan Canon verkligen göra en ny modell av en kamera och göra den sämre. Det låter väldigt skumt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=art]Va har inte den kameran någon micingång?

Jag har en liten äldre modell av samma kamera den heter: mv550i och den har en micingång. Konstigt. Kan Canon verkligen göra en ny modell av en kamera och göra den sämre. Det låter väldigt skumt.[/citat]

----------------------

Hela Canons MV-serie saknar både mic och hörlursanslutning.

Ja tillverkarnas nummerbeteckningstilldelning är ibland helt förvirrande.Ett högre nummer är inte alltid mer finessrik eller av senare datum.Det är bara inom en "årgångsserie" beteckningarna är konsistenta dvs ett högre nummer är dyrare/mer finesser fast det gäller att se upp med bokstäverna innan så att man vet vad man jämför med.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...