00Bengtsson Postad 12 oktober 2005 Postad 12 oktober 2005 Har ett klipp som jag filmade när jag var utomlands med en vanlig miniDV. Bilden är lite skakig. Finns det någon funktion där man stabiliserar bilden? Redigerar i Vegas 5... 0 Citera
nox Postad 12 oktober 2005 Postad 12 oktober 2005 Det finns en plug-in som heter steady-move och tillverkad av 2d3d. Den är skapad för Adobe After Effects men fungerar också med Adobe Premiere Pro. Nu vet jag inte om den fungerar med Vegas men du kan ju testa annars följer den med gratis till Premiere Pro. Det är en väldigt bra plug-in som tar bort allt skak utan nästan någon kvaliteförlust. 0 Citera
00Bengtsson Postad 12 oktober 2005 Författare Postad 12 oktober 2005 ok, hur gör man när man ska använda den funktionen i Premiere pro? Redigerar annars med Vegas, så jag är inte så bra på Premiere pro. 0 Citera
DanyaelX Postad 12 oktober 2005 Postad 12 oktober 2005 använd standalone programmet videostabilizer (finns även som plug in till Premiere) och följ instruktionerna i manualen som ligger i den medföljande pdf filen... Chris 0 Citera
00Bengtsson Postad 13 oktober 2005 Författare Postad 13 oktober 2005 Finns det inget liknande till Sony Vegas eller något annat program? 0 Citera
Vandraren Postad 14 oktober 2005 Postad 14 oktober 2005 VirtualDub + Deshaker Du hittar dom på nätet 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 14 oktober 2005 Postad 14 oktober 2005 är inte säker på detta, men har inte ae pro nåt som heter the stabilizer inbakat? Eller den kanske inte har nånting med stabilisering att göra? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.