00Bengtsson Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Har ett klipp som jag filmade när jag var utomlands med en vanlig miniDV. Bilden är lite skakig. Finns det någon funktion där man stabiliserar bilden? Redigerar i Vegas 5... 0 Quote
nox Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Det finns en plug-in som heter steady-move och tillverkad av 2d3d. Den är skapad för Adobe After Effects men fungerar också med Adobe Premiere Pro. Nu vet jag inte om den fungerar med Vegas men du kan ju testa annars följer den med gratis till Premiere Pro. Det är en väldigt bra plug-in som tar bort allt skak utan nästan någon kvaliteförlust. 0 Quote
00Bengtsson Posted October 12, 2005 Author Posted October 12, 2005 ok, hur gör man när man ska använda den funktionen i Premiere pro? Redigerar annars med Vegas, så jag är inte så bra på Premiere pro. 0 Quote
DanyaelX Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 använd standalone programmet videostabilizer (finns även som plug in till Premiere) och följ instruktionerna i manualen som ligger i den medföljande pdf filen... Chris 0 Quote
00Bengtsson Posted October 13, 2005 Author Posted October 13, 2005 Finns det inget liknande till Sony Vegas eller något annat program? 0 Quote
Vandraren Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 VirtualDub + Deshaker Du hittar dom på nätet 0 Quote
lilla_farbrorn Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 är inte säker på detta, men har inte ae pro nåt som heter the stabilizer inbakat? Eller den kanske inte har nånting med stabilisering att göra? 0 Quote
Recommended Posts