Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har tänkt mig att göra en scen där en kille river loss skinnet från skallen och under där är det bara ett blodigt skelett kvar...helst levande och skrattande... någon som vet hur man skulle kunna göra detta? antingen på plats eller på datorn?

Posted

Skall man göra det snyggt kräver de både 3d komposition och lite jobb på plats.

gör en latexmask anpassad för karaktären, Ställ karaktären på platts och filma lite, sminka ansiktet blått och sätt masken över.

Tracka hela cenen så att du får referenspungter.

Låt din skådespelare ta av sej masken så att det blå kommer fram. Sedan e de bara å keya bort ansiktet och lägga in ett skelätt i 3d och göra en morph mellan ansiket och latexmasken.

Så hadde nog jag gjort iaf.

Posted

hade jag haft ditt användarnamn så skulle jag nog gå mer på simpla effekter. Ett skelettmodellhuvud riggad med skrattvajrar som man lägger ketchup på och över den en mask, Troma-style.

Posted

Jo, det ska ju helst vara så lätt som möjligt... men dels, hur får man fram ett skelett? sen vad menar du med skrattvajrar? och till slut så måste man väl ha en latexmask också som liknat personen någorlunda... hur får man fram det? jag är nybörjare som ni märker, fast dock väldigt kreativ så är bara tipsen bra och enkla så kör jag på det...

Posted

med skelett menar jag något liknande såna där som dom har stående i alla skolor i biologiskolan borde gå att få tag i vid olika hobby/rollspels/satanist-ställen, med skrattvajer menade jag bara ett snöre eller något som du sätter fast i käken på kraniumet så att den kan öppnas och stängas lite lätt, dubba sedan in ett diaboliskt skratt på det...

masken däremot vet jag inte hur man ska lösa... kan kanske komma undan med en väldigt ful mask om du bara visar medans han sliteri den.

var fantasifull och visa oss resultatet... :D

Posted

ok, jag ska testa detta..får försöka få tag i något skelettliknande... tackar för tipsen, och ja ni ska få se resultatet... har kommit på masken nu, ska göra en kortfilm om julen och tomten, så allt man behöver är en simpel tomtemask!

• 1 year later...
Posted

Är ju inget proffs på ämnet, men jag började fundera lite. kan du inte ta en sån där plast skalp som man blir flint av och måla den vit å med lite svarta sprickor och sånt, sen bara lägga ytterligare en likadan grej ovanpå med lite fejkblod å skit mittemellan å sen bara börja slita? eller jag vet inte.