Gå till innehåll

Aluminiumväska


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Funderar på att skaffa mig en rejäl väska till min kamera, gärna en i aluminium.

Dom verkar vara stabila och bra. Och man kan själv skära ut platser i skumplasten så prylarna ligger på plats.

Finns det någon som vet var man köper en någerlunda stor och billig sådan?

 

Vänligen

AndersNilsson

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet inte om man kan köpa en bra aluminiumväska som samtidigt är billig. Vi köpte en robust verktygslåda (Antar att den var för verktyg, gjord i trä med ordentliga beslag i hörnen. Även möjlighet att sätta dit hänglås) som vi inredde med skumgummi, funkar kanon.

 

Men det ser inte lika coolt ut som en aluminiumväska. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

claes ohlsson har alumiumväskor....

 

men det bästa är igentligen att köpa cases från samma ställe som ljud/ljus firmorna köper sina grejor. Det är fanemig robusta grejor men det är lite dyrt.

 

Annars kan du ju köpa verktygslådor av trälaminat, fråga en byggarbetare var de köper sina grejor och kolla in det där, oftast billigare men det betyder inte att deras grejor är dåliga. Det är tåligt skit, men inte gjort av 3mm flygplans aluminum.

 

Sedan har du ju Pelican Cases som en del i amerikanska försvaret och polisverksamheter använder. Av tålig ABS-resin som dessutom är vatten och gastäta. Dyrare än byggverktygslådor och kostar väll lika mycket som roddar cases gör.

 

C.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=anders10]Hej!

Tack för svaret. En sådan hade funkat lika bra. Vart köpte du den, hur stor,

(mått) och vad kostade den?

 

Vänligen

Anders Nilsson[/citat]

 

Det var inte jag personligen som köpte den så jag vet inte exakt vad den kostade. Lådan ser ut så här, http://www.woodybox.se/bilder/art.114_stor.jpg Lådan på bilden har måtten 550x250x250 / 4.6 kg, men jag tror vår är något större. Den köptes iaf hos en lokal byggmaterialhandel.

 

Skumgummit tog vi från en gammal madrass och sedan klädde vi det med ett sidenliknande tyg. Både snyggt och funktionellt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag köpte en väska på clas ohlson som var av metall i ramen medans det andra såg ut som aluminium men är det inte. Har man bara lite skumgummi mellan kameran och sidorna så är det inga problem. Ska du stå på väskan eller lägga den underst när du packar mycket grejer kan det ju vara idé att skaffa riktigt men annars kostar det bara mer pengar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...