Jump to content

Recommended Posts

Posted

[citat=ymmit]ok. jag gjorde de men man behövde ju registera sig någon stans som inte funka. Eller har jag gjort fel nu?[/citat]

Hm, MPEG-pluginen behöver nog reggas som du säger. Det löser sig om man installerar Sony DVD Architect också, då reggas MPEG automatiskt. :)

Posted

Hm 2 frågor:

Jag skulle spra en film till mpg-1 format så jag gick in på render as . sedan gjorde jag de till mpg format och tryckte next. sedan stog de . register online or register on a other computer. Då tog jag Register online. sedan skrev jag in allt man skulle å tryckte på next. Då började datorn arbeta i cirka 5 sekunder sedan kom de upp någoting om error där man kunde trycka retry eller cancel. Så va har jag gjort för fel?

Nu till andra frågan:

Jag tog render as och spara den i quicktime isället å tryckte next. Och då så började de ladda från 1 % till 100%...Men sen så märkte jag att vid 50% så var filmen slut men det forsatte ladda när de bara var svart. Hur gör jag om jag bara vill ha stop precis efter det sista klippet. Man vill ju inte se massa svart i 1 minut som tittare?

Posted

du måste vara uppkopplad för at tkunna registera dig. och funkar det inte ändå. kan du ju testa att köra from another computer. då sparas en html fil som du får köra från en annan dator.

och att det blir en minut extra är med största sannolikhet att du har något som är så långt på tidslinjen. tex ett klipp eller nått ljud som är en minut extra elelr vid slutet av den perioden. därför sparas den också om du tar rendera alltihopa.