Gå till innehåll

Frågor att ställa sig när man läser filmmanus eller analyserar film


tomasz1985

Recommended Posts

[citat=giulietta masina][citat=TDA]Vad är det då? Om man nu vill göra experiment-eller-konstfilm så kan man väl strunta helt i detta inlägg.[/citat]Dokumentärfilm?[/citat]

 

Det är ju sant förstås. Jag förstår bara inte syftet med dina frågor. Om du nu inte vill skriva drama eller följa den sk "amerikanska modellen" varför kommentera inlägget. Eller vill du ha en liknande lista för dokumentärfilm?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA]Det är ju sant förstås. Jag förstår bara inte syftet med dina frågor. Om du nu inte vill skriva drama eller följa den sk "amerikanska modellen" varför kommentera inlägget. Eller vill du ha en liknande lista för dokumentärfilm?[/citat]Ja, det vore rätt intressant. Jag tror inte jag har sett något sådant någonsin faktiskt. Men nu har ju Filmhusets bibliotek återinvigts, så kanske man kan ta en tur dit och se efter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...