William Johansson Postad 14 september 2005 Postad 14 september 2005 Jag köpte en laptop för en månad sedan. Min tanke var att kunna använda den till att redigera film i Avid med. Man sa att det skulle gå bra om jag bara såg till att ha tillräckligt med ram, hårddisk och en firewireutgång. Valet föll på en HP nx6110 med intel celeron 1,4ghz. Jag köpte till en gigabite ram och en extern hårdisk på 250gigg. Det fungerar inte. Jag instalerade Avid 4.6, men när programmet laddar slutar den vid "Loading Setup" och slänger ut mig. Vad ska jag göra? Jag har lagt ut över 10 lakan och är helt pank. Jag skulle verkligen vilja få det att fungera. Någon som kan hjälpa mig? 0 Citera
nox Postad 16 september 2005 Postad 16 september 2005 [citat=William Johansson]Det fungerar inte. Jag instalerade Avid 4.6, men när programmet laddar slutar den vid "Loading Setup" och slänger ut mig. Samma Avid Fungerar på min kompis stationära dator utan problem.[/citat] Jag tycker din processor låter lite väl svag för Avid, men det har inte med det här att göra... Det borde bero på någon inställning eller liknande. 0 Citera
William Johansson Postad 16 september 2005 Författare Postad 16 september 2005 Jag kommer inte använda den bärbara till att redigera hela filmen. Jag kommer hyra in mig i en composer redigering till våren. Det är bara att jag behöver småfixa med lite grejer, bla på en annan film, innan dess. Men vad kan det vara för inställning då? 0 Citera
Yadis Postad 16 september 2005 Postad 16 september 2005 Avid måste väl ha supportsidor på nätet, där hittar du antaligen orsaken/lösningen. Nåt sånt här kanske: http://www.avid.com/onlineSupport/supportcontent.asp?contentID=8493 0 Citera
Yadis Postad 16 september 2005 Postad 16 september 2005 Avid måste väl ha supportsidor på nätet, där hittar du antaligen orsaken/lösningen. Nåt sånt här kanske(gäller i deta fall MAC, så not for you. Men svaret finns på dessa sidor): http://www.avid.com/onlineSupport/supportcontent.asp?contentID=8493 EDIT: sorry blev nån slags nsätan dubbelpost:) 0 Citera
Vandraren Postad 16 september 2005 Postad 16 september 2005 Formodligen beror det på att du har ett dåligt grafikkort i din laptop. Jag har en ny laptop också och provade gratisprogrammet från AVID men den vill heller inte ladda ordentligt och tillslut så fick jag reda på att det berodde på mitt grafikkort, alldeles för litet. Avid är rätt så krävande när det gäller grafikkort och många laptop datorer har ganska små grafikkort. Själv använder jag VEGAS 5 och det funkar alldeles perekt och allt du kan göra i AVID kan du göra i VEGAS också. Det finns några tomtar här på forumet som tycker VEGAS är ett nybörjar program men det visar bara att dom inte vet något om programmet Hans 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.