wadath Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 HAr gjort en cool liten scen i AE där jag använde text i 3d. Men när jag skulle rendera denna blev den inte alls lika bra som på AE:s Ram Preview. Texten som skullle vara gul va inte klar gul och hela bilden flimmade. De renderings inställningarna jag använde var "Microsoft DV PAL 48kHZ". Är detta ett problem som är typiskt för DV eller går det på något sätt att komma runt det? Knakse också skulle säga att den renderade filmen har en bitrate på 1536 kbit/sec, skulle tro att detta kan vara efter min kamera, en Canon XM2. Hoppas ni förstod och tack i förhand för alla bra svar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 [citat=wadath]Texten som skullle vara gul va inte klar gul och hela bilden flimmade.[/citat] Färger, typsnitt och DV kan vara problematiskt. Om du använder gul som har värdet R=255 G=255 B=0 så lär det flimra. Läs mer om hur du får bäst resultat här: Great titles with the DV codec 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts