Gå till innehåll

Snowboardfilm!


Rydén

Recommended Posts

Hej!

 

Här är resultatet av mitt projektarbete 2004-2005 på medie programmet.

Snowboardfilmen heter The Passion To Ride

 

Fins att ladda ner här:

[EDIT]

Länken har krånglat men fungerar nu. Det är denna som gäller:

 

http://www.spirou.se/BasementStudios/

 

Den andra "The champ" är en lego animation.. tåls att kika på den med ;)

 

Enjoy!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomgrejs]den länken fungerade inte allt för bra.. :([/citat]

 

Prova, http://www.spirou.se/BasementStudios/the%20passion%20to%20ride.avi denna. Jag hinner inte kika nu men skriver lite senare, ha det.

 

EDIT="Har kollat på den nu. Det här är inte alls min typ av film men jag skulle tro att den står sig rätt bra för den här changern."

Länk till kommentar
Share on other sites

Äntligen fått ner den, kunde kanske komprimera den till mpeg eller wmv format... men men.

överlag var det en helgrym film. bra åkning, bra variation. lagom längd framför allt. schysst filmat och sköna vinklar.

 

jag vet inte om man ska klaga så mycket på filmen.

men det som jag tyckte höll samma klass var musiken som mest kändes som ett kompliment, det var rätt så bra klippt til musiken till en början. men den passade aldrig riktigt in.

 

sen det som jag tycker är drygast med sånna här filmer är iallafall i längden så passar inte rainbowstrat. alltså, att palcera ut klippen huller om buller. det blir mer förvirrat och stressigt än, om man tar klippen från ett hopp efter varandra, sen till ett nytt ställe och visar från den sessionen.. men det är kanske bara jag som är för mycket för handlings-filmer, många andra skid/snowboard filmer avnände ju sig av rätt så mycket rainbowstrat..

 

överlag en grym film.

vart har ni filmat den nånstans?

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra att någon kritiserar på både gott och ont! Det ska bli en ny film i vinter och då är det bra att få andras tankar om filmen att tänka på.

 

Filmen är inspelad i Bydalsfjällen, Åre, Gustavsbergsbacken, och på Storsjön.

Allt i jämtland.

 

Detdär med "rainbowstrat" håller jag helt med om. Men i brist på material så fick det bli som det blev.

Sånt som är bra att veta tills nästa gång. Men det var ju första snowboardfilmen så det kan ju inte bli sämre i framtiden förhoppningsvis ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...