Tyl Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Snart ger jag upp. Hur klipper man bort några bilder inne i en längre sammanhållen scen? Jag har Studio 9, Pinnacle och på tidslinjen har jag scenen med blå bakgrund i vilken jag vill ta bort några bilder. Scenens början visar ju den första bilden i scenen och i slutet finns också en bild som visar den efterföljande. Mellan dessa, bara blå bakgrund synlig, vill jag klippa bort en bit Har varit inne i Clip Properties och försökt med de "pilar" som finns att skjuta fram och tillbaka där men inte lyckats Det kanske inte går Någon som vet??? Hälsar Tyl 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Till höger över tidslinjen har du två ikoner. En paperskorg för att slänga och ett rakblad för att klippa. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Alldeles riktigt - så gör man. Varför inte ladda ner en manual, visserligen på engelska, 377 sidor i en pdf-fil. ftp://ftp.pinnaclesys.de/manuals/pc/Studio9/Studio9Plus_color_US-GB.pdf 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tyl Posted September 7, 2005 Author Share Posted September 7, 2005 Jag skäms Kom på rakbladet när jag skickat frågan Tack i alla fall Hälsar Tyl 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Inte faen ska du skämmas! Ingen fråga kan väl nånsin vara för dum! Hur fasen ska man lära sig nåt om man inte vågar fråga? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts