Gate13 Posted June 12, 2003 Share Posted June 12, 2003 Sha allihopa, har fått låna en program av en kompis som heter 3D studio max, och jag fattar noll!!! finns det nån hemsida där man kan lära sig? rekommenderar ni nån program som e lätt men man kan göra typ blixtar,explosioner o sånt? och sen en till sak, jag undrar vart man kan låna/hyra ljus för min film, jag bor i sthlm :D :D :D // tack för hjälpen 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted June 12, 2003 Share Posted June 12, 2003 Tutorialsen som följer med programmen är guld annars tipsar jag om 3dbuzz.com Svårt att hjälpa mer, det mesta är svårt i början.. /A. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted June 14, 2003 Share Posted June 14, 2003 Jag rekomenderar annars också... www.3dcafe.com www.3dtotal.com och där finns många länkar till andra tutorials sidor.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted June 14, 2003 Share Posted June 14, 2003 förresten...... Gå till närmast bibliotek och låna en bok om 3d studio max.... Det är garanterat att de har en... annars beställer de hem en för 5 kr... Bra nybörjarbok.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monochromic Posted July 5, 2003 Share Posted July 5, 2003 3d studio är en höjdare för 3d animering, men om du är intresserad av specialeffektspålägg typ explosioner, rök och sånt rekommenderar jag Combusion, gjort av samma eminenta företag. Fast det är å andra sidan ännu svårare att lära sig :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UngeherrPeter Posted July 6, 2003 Share Posted July 6, 2003 Max är svårt at lära sig men combustion är ju relativt enkelt tycker jag.. Pillar man lite med det och tänker logiskt så fattar man det mesta ganska snabbt... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluten_cell_nr13 Posted July 6, 2003 Share Posted July 6, 2003 Kolla in discreets sida. Där finns lite tutorials och så: http://www.discreet.com/support/tutorials/ Att komma igång med de enklaste sakerna, som färgkorrigeringar och presetexplosioner, i Combustion är enkelt. Discreet har nog någon demo om du vill testa. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted July 8, 2003 Share Posted July 8, 2003 Men fortfarande... Det bästa sättet att få det verkligt är att göra det i verkligheten.... Men combustion e rätt enkelt o blir bra..... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts