Ström Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Hej! Jag är HELT grön när det gäller redigering, men jag har i alla fall lyckats klippa ihop ett litet material i Avid Xpress PRO, och exporterat filmen till en .mp4 fil. Vad jag undrar är: Filen som jag har gjort, .mp4 filen, inehåller den både audio och video? Kan jag importera denna fil till något program och göra en DVD av den? Tusen tack på förhand! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Inga problem alls om du kör mac är det bara att öppna upp iDVD och dra din mp4 fil till iDVD och sen skapa menyer mm undertiden den renderas. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ström Posted September 2, 2005 Author Share Posted September 2, 2005 [citat=barnholdt]Inga problem alls om du kör mac är det bara att öppna upp iDVD och dra din mp4 fil till iDVD och sen skapa menyer mm undertiden den renderas.[/citat] Och om jag kör PC? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 använder du canopus procoder 2 och konventerar den till mpeg2 (vob).. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polytrop Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Det finns massor av PC-freeware-program på nätet som konverterar till/från MP4-format, t ex WinAVI. Sök vidare på t ex "Video convert". En DVD-platta som ska spelas upp på TV kan bestå av AVI, MPEG m flera andra filformat, kolla specen för din DVD-spelare och se vad den klarar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts