nox Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Jag undrar hur man ska göra för att få två klipp att synas lika mycket i bild, dvs att jag först filmar en plats med en person till höger och sedan filmar exakt samma plats fast med en annan person till vänster. Hur gör jag sedan, använder Premiere Pro & After Effects & Avid Pro, för att få personerna att synas skarpt och samtidigt. Med det sista menar jag att jag inte vill använda någon transparent funktion och att klippen ska ligga på varann. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ymmit Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Om du har AE kan du först filma båda klippet. Utan att röra kameran. Kameran ska stå precis på samma ställe vid båda klippen. Sedan maskar du bara ut den ena personen och lägger båda klippen i timelinen å voilá 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Här är en tutorial. ;) http://www.durbnpoisn.com/films/cloneTut/index.asp 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts