k-9 Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 Jag är en nybörjare som ska börja redigera film i datorn. Till det arbetet har jag tänkt att använda Movie Maker som finns i XP. Mina frågor är: 1 Kan man konvertera DV-AVI formatet till DVD formatet som man kan spela i alla vanliga stationäradvd spelare i Movie Maker? Eller gör man det i något annat program, ex brännarprogrammet Nero? 2. Är det mpeg2 formatet som används i vanliga stationära dvdspelare? mvh/Niklas 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted August 30, 2005 Share Posted August 30, 2005 Jag använder ett program som heter Canopus ProCoder 2...är riktigt enkelt att använda och klara att konvertera till alla möjliga format. Ja, du väljer mpeg-2 (vob) så skapar den mapparna video ts och audio ts med allt som ska vara med. Ja, då ska detta gå att titta i samtliga dvd spelare....:-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
k-9 Posted August 30, 2005 Author Share Posted August 30, 2005 Tack så mycket krockis! Ska ta och titta närmare på Canopus ProCoder 2 mvh /Niklas 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts