Jag är en nybörjare som ska börja redigera film i datorn. Till det arbetet har jag tänkt att använda Movie Maker som finns i XP.
Mina frågor är:
1 Kan man konvertera DV-AVI formatet till DVD formatet som man kan spela i alla vanliga stationäradvd spelare i Movie Maker? Eller gör man det i något annat program, ex brännarprogrammet Nero?
2. Är det mpeg2 formatet som används i vanliga stationära dvdspelare?
mvh/Niklas