Gå till innehåll

Redigeringsprogram?


Olimi

Recommended Posts

Hej!

 

Jag är absolut nybörjare på redigering och kan inte alls mycket. Jag försöker leta efter bra program men vill helst inte spendera så mycket pengar. Jag har hört om Adobe Premiere, att det skulle vara bra. Men det sägs att det kostar runt 10.000 kr! är det så mycket? Jag har också hört om Pinnacle Studio Express, men vet ej vad priset är. Jag vill alltså inte lägga ut mer än 1500 kr, men det kanske är omöjligt... Om inte, var köper man redigeringsprogram?

Länk till kommentar
Share on other sites

Mitt förslag: Adobe Premiere LE (limited edition). Jag vet inte om detta går att köpa löst, men jag fick med programmet när jag köpte firewire-kort i paket för 2000kr. Mycket prisvärt måste jag säga, eftersom det fungerar som den stora versionen, fast utan några videoeffekter Alltså kan du fortfarande göra alla vanliga grejer som att dela på ljud/bild och sådana saker (som det inte alls är säkert att billiga redigeringsprogram klarar). Dessutom är det ju fin träning i ett bra program, så steget till "riktiga" Premiere blir mindre (inget alls).

 

Mitt tips alltså.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...