Anhool Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Nu alla smartasses är det er chans att glänsa... En kväll satt jag och höll på med lite diverse saker när kameran datorn plötsligt tappade kontakten med datorn. Jag hade haft problem med virus så jag tänkte att det är väll något skumt med eller nåt och jag hade ändå planer på att formatera så det gjorde jag men det fungerar fortfarande inte. Jag har formaterat flera gånger och aldrig behövt instalera några drivrutiner till firewirekortet. Duktig som jag är så har jag också tappat bort cdskivan med drivisarna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 är inte 100% säker på vad du ville få fram med ditt inlägg men antingen så är väl firewirekortet trasigt eller nåt i kameran eller så behöver du drivers.. om du plockar ut kortet och skriver lite info om vad som står på det så e det säkert nån som kan hitta drivers till dej på internet 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted August 17, 2005 Author Share Posted August 17, 2005 Glömde jag att fråga? Haha jo jag undrade om någon hade någon anning om vad jag kan göra. Klart jag kan dra ut kortet och kolla men som jag sa så har jag ju aldrig behövt drivrutiner förut. Men jag får väll göra det ändå. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomgrejs Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 kan det vara så att du kom åt firewire sladden? det har jag gjort några gånger och då har den tappat kontakten. det har väl varit så att sladden inte har setat rikitgt i datorn och glappat till när jag kom åt sladden. är kanske det vanligaste orsaken till problemet. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted August 18, 2005 Author Share Posted August 18, 2005 Jag drog ut kortet och stoppade in det igen så fungerade allt fint igen. Datorer alltså... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts