Gå till innehåll

Datorn tappar kontakten med kameran


Anhool

Recommended Posts

Nu alla smartasses är det er chans att glänsa...

En kväll satt jag och höll på med lite diverse saker när kameran datorn plötsligt tappade kontakten med datorn.

Jag hade haft problem med virus så jag tänkte att det är väll något skumt med eller nåt och jag hade ändå planer på att formatera så det gjorde jag men det fungerar fortfarande inte.

Jag har formaterat flera gånger och aldrig behövt instalera några drivrutiner till firewirekortet.

Duktig som jag är så har jag också tappat bort cdskivan med drivisarna.

Länk till kommentar
Share on other sites

är inte 100% säker på vad du ville få fram med ditt inlägg men

antingen så är väl firewirekortet trasigt eller nåt i kameran eller så behöver du drivers.. om du plockar ut kortet och skriver lite info om vad som står på det så e det säkert nån som kan hitta drivers till dej på internet

Länk till kommentar
Share on other sites

Glömde jag att fråga? Haha jo jag undrade om någon hade någon anning om vad jag kan göra.

Klart jag kan dra ut kortet och kolla men som jag sa så har jag ju aldrig behövt drivrutiner förut.

Men jag får väll göra det ändå.

Länk till kommentar
Share on other sites

kan det vara så att du kom åt firewire sladden? det har jag gjort några gånger och då har den tappat kontakten. det har väl varit så att sladden inte har setat rikitgt i datorn och glappat till när jag kom åt sladden. är kanske det vanligaste orsaken till problemet. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...