Gå till innehåll

Mitt livs första manus


Chang

Recommended Posts

Har länge skrivit ner lite ideér och tankar kring filmmanus, men har aldrig gett mig in på att försöka göra ett riktigt filmmanus.

 

Nu har jag skrivit ner lite bara på skoj, mest för att träna mig.

 

Så, vad jag vill ha nu är kritik, både vad som är bra och dåligt. Allt som jag gör fel är intressant... man vill ju bli bättre ;)

 

Hoppas att filen följer med nu, annars får jag försöka igen med att ladda upp den!

EDIT: Gick inte att ladda upp. Här kommer en länk istället: http://www.megaupload.com/?d=27433PXZ

(man får vänta i typ 45 sek innan man kan tanka hem den)

 

 

//Chang

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=walfridson]Litet tips :) du kan bifoga filer när du skriver ett inlägg[/citat]

 

Jag försökte, men det vill inte fungera... kan testa igen.

EDIT: Fungerar fortfarande inte... hoppas att min länk fungerar iallafall.

 

//Chang

Länk till kommentar
Share on other sites

Chang, yose mänuus's fucked up! Allva. För jag antar att texten ska gå horisontalt och inte på det där andra österländska sättet? Jag vet att vertikalt oftast är bättre än det där andra, men det är inte ett shmup vi pratar om!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=BA2]Chang, yose mänuus's fucked up! Allva. För jag antar att texten ska gå horisontalt och inte på det där andra österländska sättet? Jag vet att vertikalt oftast är bättre än det där andra, men det är inte ett shmup vi pratar om![/citat]

Öppna filen i wordpad ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=BA2]Ok, tell you like this. Am... It's a start. Jag kan oftast inte ge konstruktiv kritik, men just nu känns ditt manus väldigt tråkigt.[/citat]

 

Att det är tråkigt kan jag hålla med om, det tycker jag också...

 

Anledningen till att jag lade upp det är att jag ALDRIG NÅGONSIN tidigare har ens testat att skriva filmmanus, så jag slängde ihop en dålig inlendning bara för att kunna få kritik om jag använder rätt teknik.

 

Vill först bara få lite eventuell bekräftelse ifall manuset ser korrekt ut eller inte. Om det kan anses att jag är på rätt väg teknikmässigt så får jag säkert mod att börja skriva ett kanske lite mer intressant manus ;)

 

Men så här långt verkar det inte på någon som att tekniken är fel, eller?

 

//Chang

Länk till kommentar
Share on other sites

okej...

 

iof sig har jag centrerat dialogen, men den ser kanske lite ut som den går åt höger...

 

men annars såg det okej ut, eller? Har jämfört med andra manus och kan inte se några stora skillnader...

 

Nähepp, ska ge mig på nåt intressant manus då... (eller använda den jag har, och göra något skoj av den kanske)

 

//Chang

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...