wadath Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Hade tänkt börja lägga in textremsor (som jag kan infoga i Encore) i ett par av mina filmer. Har laddat ner ett program som kan göra detta. Nu undrar jag om ni har några tips som jag kan ha nytta av t e hur lång varje "textremsa" ska visas m. m 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeCaf Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 En sak jag undrar över vad gäller detta ämne är vilket program som egentligen är bäst lämpat för att lägga undertexter (subtitles) till en film? Encore går ju som bekant inte att använda på grund av att det är helt odugligt till detta ändamål. Har testat Subtitle Workshop, som visserligen fungerar helt okay, men inte är helt smidigt heller i mitt tycke. Har ni några tips? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wadath Posted August 14, 2005 Author Share Posted August 14, 2005 Jag använder SubTitlels Workshop, men jag måste hålla med dig att det är inte helt smidigt. Ett annat program sökes! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zhyron Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Måste få upp denna tråden igen för jag undrar också vilka program man borde skaffa 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Encore Subtitles har jag inte provat själv så jag kan varken säga bu eller bä om den. Jag textar sällan men om/när jag gör det tycker jag det är enklast att skriva text-scripts som man sedan importerar in i Encore och vips så sitter texten på plats på en gång, utan att Encore hänger sig och har sig som den gör när man textar manuellt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts