raoul _duke Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Vi är några st som ska spela in en film med dv kamera. Men innan vi börjar filma skulle vi behöva en monitor som kopplas in i kameran. Är det ngn som vet var man kan köpa en relativt billig sådan, typ 2-3000 kr. En 7-10 tums lcd färg monitor eller liknande.. Vore tacksam för svar.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Såg nyss att Clas Ohlson har en mini LCD-TV på 5,5" med fjärr för 1100:- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Finns på tex. teknikmagasinet, scandinavian photo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raoul _duke Posted August 13, 2005 Author Share Posted August 13, 2005 Oki.. Tackar.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 [citat=Tomas T]Såg nyss att Clas Ohlson har en mini LCD-TV på 5,5" med fjärr för 1100:-[/citat] om du ska köpa den där får du snabba på...Clas Ohlson byter katalog och sortiment den 22 augusti...jag jobbar nämligen där så jag vet... ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 [citat=Santafantasma][citat=Tomas T]Såg nyss att Clas Ohlson har en mini LCD-TV på 5,5" med fjärr för 1100:-[/citat] om du ska köpa den där får du snabba på...Clas Ohlson byter katalog och sortiment den 22 augusti...jag jobbar nämligen där så jag vet... ;)[/citat] Fast hela sortimentet byter de väl inte ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 nä det gör vi inte, men mycket... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Bättre å vänta då, kommer säkert en bättre och större monitor för samma pris efter sortimentet är uppgraderat ;) Och man kan ju kanske överväga vad man ska ha monitorn till. Ska ni kolla så färger och ljus stämmer så kanske en lcd inte är det bästa, jag är ingen expert men vill ni kunna ta ljusbeslut på plats så bör man ju kunna kalibrera monitorn ganska bra. Vill ni bara se bildkompositionen så är det ju bättre att skaffa en 12v tv som är större för en femhundring. Har ni dessutom tillgång till 230v så kan ni ju få en vanlig liten tv tokbilligt någonstans. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 [citat=Luzer]Bättre å vänta då, kommer säkert en bättre och större monitor för samma pris efter sortimentet är uppgraderat ;) Och man kan ju kanske överväga vad man ska ha monitorn till. Ska ni kolla så färger och ljus stämmer så kanske en lcd inte är det bästa, jag är ingen expert men vill ni kunna ta ljusbeslut på plats så bör man ju kunna kalibrera monitorn ganska bra. Vill ni bara se bildkompositionen så är det ju bättre att skaffa en 12v tv som är större för en femhundring. Har ni dessutom tillgång till 230v så kan ni ju få en vanlig liten tv tokbilligt någonstans.[/citat] har för mej att jag såg peter jackson kolla på typ 15' lcd skärmar under kingkong inspelningen.. fast hans kanske e mkt bättre än normala? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 [citat=ash][citat=Luzer]Bättre å vänta då, kommer säkert en bättre och större monitor för samma pris efter sortimentet är uppgraderat ;) Och man kan ju kanske överväga vad man ska ha monitorn till. Ska ni kolla så färger och ljus stämmer så kanske en lcd inte är det bästa, jag är ingen expert men vill ni kunna ta ljusbeslut på plats så bör man ju kunna kalibrera monitorn ganska bra. Vill ni bara se bildkompositionen så är det ju bättre att skaffa en 12v tv som är större för en femhundring. Har ni dessutom tillgång till 230v så kan ni ju få en vanlig liten tv tokbilligt någonstans.[/citat] har för mej att jag såg peter jackson kolla på typ 15' lcd skärmar under kingkong inspelningen.. fast hans kanske e mkt bättre än normala?[/citat] Och sen kanske inte Peter kollar så mycket på ljuset..men som sagt jag är osäker, de kanske är jättebra till att se färger på? Tror dock att man bör ha bra kalibreringsmöjligheter isåfall. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts