mr_bling Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 den nya sony´s minikamera pc55 är jag sugen på.. kan man köpa den och fövänta sig bra bildkvalité? eller är en Sony dcr - hc42 Bättre? vet ni någon annan kamera som är bättre för pengarna? (7000.-) vilken skulle ni ha köpt till att börja med? jag vill ändå uppnå bra kvalité på bilden och bra batteri tid. En sak till, Är det viktigt med mic Ingång på kamera om man vill göra filmer osv? Hur offta andvänder man en extern mic? Tack på förhand ! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 En sony DCR-HC14E har ganska bra bildkvalitet och kostar bara ca:4000-5000Kr. Den är MYCKET pris värd! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bleckert Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 kolla efter begagnat i samma prisklass så kan du hitta riktiga klipp! begagnatmarknaden är enorm nuförtiden! Bleckert 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 jag skuller rekomendera en med mic-ingång iaf jag köpte en utan å de va ju ganska dumt.. för vill man ha bra ljud utan en kamera som man kan koppla in en extern mic i så måste man ju spela in ljudet på nått annat och då måste man synka de med bilden sen när man redigerar å de är ju ganska krångligt och tar en jäkla tid!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts