Yadis Postad 9 augusti 2005 Postad 9 augusti 2005 Tänkte lära mig filma på en super 8 och har hittat en kamera. Verkar bra men en sak oroar mig, detta: Frame rates: 9, 18, 36 + single frame http://www.blocket.se/view/5266947.htm?caller=obl_s&l=0&c=1&city=0 Ska inte en bra super 8 ha 24? Eller klarar jag mig ändå? Om ovanstående inte är nåt att ha, vad ska jag köpa för super 8 kamera. Vill t.ex gärna kunna få fram film i widescreen o sånt:) 0 Citera
Uppsala BildTeknik Postad 9 augusti 2005 Postad 9 augusti 2005 Du får snyggare rörelser om du filmar med 24 fps, men helt nödvändigt är det ju inte. 800:- tycker jag låter lite dyrt, fråga på filmshooting forumet, där finns säkert någon som vet mer om just den kameran. 0 Citera
vilcans Postad 9 augusti 2005 Postad 9 augusti 2005 Jag såg själv den annonsen och var sugen på att köpa den, och då tror jag priset var 1600. Att det inte finns 24 fps verkar lite kasst, men 36 är ju inte så dumt! Det verkar vara en bra kamera. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.