Jump to content

TV -out problem

Tomas T

Recommended Posts

Inspirerades av annan tråd att prova dual screen(GeForce5200FX)med TV.

Anslöt via grafikkortets s-videoutgång min videokamera som tv(då den även kan ta in AV-signal).

Vad får jag då:PC´ns skrivbordsyta utan ikoner,systemlist eller muspekare.

Inget annat.Starta om PC´n.Då syns under uppstarten Windowsflaggan och därefter bara skrivbordsytan igen..Slog på PC´ns tv.Inget händer.Öppnar redigeringsprogram i hopp om att previewrutan åtminstone ska synas.

Vad är felet??

Felet är att ditt skrivbord hamnade på din "andra" bildskärm, kopplar du ur kameran bör datorn fatta och lägga tillbaka allt på din vanliga bildskärm. Testa att switcha primärskärmen i inställningarna för tv-ut på gkortet.

gå in på inställningarna för ditt grafikkort, ställ in primär bildskärm på din "TV" eller kamera som du nu använder. Precis som Luzer skrev... Sen så kan du ställa in "Full screen video" på din secundära bildskärm (TV'n) så får du ut din preview i full screen automatiskt från premier och andra film strömmar.

Mvh/ Martin L

Tack för hjälpen.Är på väg mot en lösning.Hittade en massa parametrar i Nview att mixtra med.Provar mig fram.

Säg om båda datormonitorerna bara har d-sub,och PC´n har 1 st d-sub och 1st dvi och 1 st s-video.Hur kopplar jag då lämpligast in. Finns det dvi>d-sub adapter?