swempa Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Vart läger jag in scripts i vegas? scripts, det är väl olika effekter va?! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 Du vill lägga in nått du inte riktigt vet vad det är? =) nä men jag har alldrig hört det kallas så innan! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wadath Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 [citat=swempa]Vart läger jag in scripts i vegas? scripts, det är väl olika effekter va?![/citat] jag använder inte vegas men vad scripts är det vet jag! scripts består av (vanligtvis) lite programmeringskod som man skriver in i Antekningar och sedan sparar detta i ett annat fil-format. Scripts behöver inte bara vara effekter men hur det fungerar i vegas fall vet jag inte 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paracelsus Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Scripts i Vegas funkar precis som VBA-skript i t ex Access eller Word. Du programmerar mot Vegas objektsmodell och kan skapa egna funktioner som du kan få att göra många olika saker. Du kommer åt dina klipp och spår och kan göra i princip vad som helst. Den bästa resursen för tips om såna scripts (och mycket annat om Vegas) är enligt min mening http://www.jetdv.com som drivs av en kille som heter Edward Troxel. Han ger även ut ett nyhetsbrev på sajten som är riktigt bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vandraren Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Du lägger dom i mappen Script Menu 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts