YohanG Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Hej ! Jag har ett problem, eller dvs stort problem för mig med Adobe Premiere 6.0 .. Jo, det är så att när jag vill t.ex. sätta en bild eller text på en klipp så går det bara inte.. Har försökt många gånger. Snälla kan någon HJÄLPA mig med PROBLEMET, Så Jobbigt... Kan någon hjälpa mig?.. så lägg till min MSN: JG_164@Hotmail.com eller svara behöver HJÄLP! Ha det bäst! Ps. istället för att visa bilden eller texten så visar den bara upp klippet utan någon Bild eller TEXT.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 ok. Lite svårt att förstå problemet, men det känns som ett jag hade häromdagen. När jag ville ha en title utan något under så la jag den helt enkelt där utan något klipp bakom. när jag sedan exporterade den såg det oftast bra ut, men när jag codade om till mpeg2/4 så fick jag bara nästa klipps första frame som stillbild. efter lite klurande så kom jag på att premiere verkar ha lite svårt med genomskinliga klipp utan bakgrunder. Lösningen? helt enkelt så la jag en svart solid bakom det genomskinliga... sen fungerar det hur bra som hellst. hoppas det hjälper! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Tråden omdöpt från "HjÄlp!!". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 [citat=YohanG]Ps. istället för att visa bilden eller texten så visar den bara upp klippet utan någon Bild eller TEXT..[/citat] Se till att ha texten på ett högre videospår än klippet: Om klippet ligger på Video 2 så måste texten ligga på Video 3 eller högre. Om du har klippet på Video 2 och lägger texten på Video 1 så får du just det problem du beskriver. (Det heter väl V1 istället för Video 1 i Premiere 6.0 har jag för mig.(?)) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YohanG Posted August 4, 2005 Author Share Posted August 4, 2005 Jo Roger.. Det är det att när jag gör det så kommer inte Titeln fram förstår du? T.ex. så har jag ett klipp där jag vill sätta in titeln.. Men istället för att visa Titeln på klippet så spelar den bara upp klippet.. --------------------------------- Har hört nått om Scrubba ??? ... :S, någon som kan förklara? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Kan det vara så att videospåret titeln ligger på är avstängt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YohanG Posted August 4, 2005 Author Share Posted August 4, 2005 Jag förstår inte exakt vad du menar, med att titeln är avstängd? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 [citat=YohanG]Jag förstår inte exakt vad du menar, med att titeln är avstängd?[/citat] Läs igen: Kan det vara så att videospåret titeln ligger på är avstängt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YohanG Posted August 4, 2005 Author Share Posted August 4, 2005 Roger.. Nu förstod jag, Om den nu är avstängd hur aktiverar man den? Men du kan det vara något att göra med att Scrubba att göra? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 YohanG, fick du det att fungera? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YohanG Posted August 7, 2005 Author Share Posted August 7, 2005 Ja, det fick jag, TACK !! ;) Men jag måste trycka på ALT-Knappen för att spela upp det hela.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts