woxaz Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Vet inte om det här är rätt tråd. Har lite problem med mitt grafikkort, eller bildskärmskort. Jag har kopplat TV:n till datan för att använda TV:n som sekundär bilskärm. Men jag kan inte ställa in det. Alltså förrut hade jag Win 98 på min data. Då kunde jag ställa in så att jag hade två bildskärmar och trycka i att den ena var TV och göra andra sorters inställningar för fler bildskärmar. Men nu har jag installerat XP på datorn och nu kan jag inte göra några inställningar för detta. Vad är det för fel? Datan har några år på nacken men funkar fint. Kortet heter S3 Savage 4. Jag har enligt driverguide.com den senaste drivrutinen installerad så det kan inte vara det. Om någon vet något, svara gärna. Tacksam för hjälp! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sir_flint Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Du kanske körde tvtool i win 98, Xp ska hitta bildenskärmen och du ska kunna göra inställningar väldigt enkelt. Testa med att tanka ner nya drivers för ditt graff. Sen en sak som många skriver fel på. =) det heter inte DATA. DATA = Information. Dator = sådan maskin som du kan skriva, leta efter information på. DATA. Inte för att det gör så mycket men. =) Hoppas du får ordning på grejerna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted August 4, 2005 Author Share Posted August 4, 2005 Som jag nämnde tidigare så är har jag den senaste drivern! Får väl ta och köpa ett nytt grafikkort bara. Behöver väl inte bli så dyrt :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts