Jump to content

Att använda Daemon Tools

neolit

Recommended Posts

Jag hade ett problem med att öppna en "BIN-fil" och skrev här någonstans för en vecka sedan.

Alltså, jag hade problem med att öppna en bin-fil som innehåller ett program som jag vill instalera. Men, det gick inte på något sätt att öppna bin-filen. Då rekomenderade någon här att jag kunde använda Daemon Tools för att öppna filen. Jag laddade ner programet Daemon men jag kan inte använda den (lustigt nog kaske). Alltså, kan ändå inte öppna filen med den.

Någon som vet hur man skall göra i sådana fall skulle hjälpa mig verkligen

neo

Daemon är ganska enkelt att använda. du öppnar programmet, det finns ingen main window utan är bara en lite tray icon (en blixt) breve klockan, du höger klickar på den, sen virtual cd/DVD-rom, och sen borde de vara en virtual drive som är tom, du forstätter i daemon.. för musen över dendä "device...no media," därifrån vidare med musen till mount image, var du öppnar opp sen din bin, iso,cue,ccd,mir fil eller va de nu finns, sen istället för no media så kommer de då dit o stå file locationen o vilken fil de e, och sen syns de då en till cd station i windows explorer. man kan stänga av daemon tools och virtuella cdn är fortfarande kvar. för att byta image gör man bara samma sak som när man laga en för första gången. där under nånstans finns sen också "set number of device's", där kan du välja hur många virtuella cd drive's du vill ha....

Hoppas jag varit till nån hjälp..

Det är något som ändå inte stämmer. Jag högerklickar och väljer "Virtual CD/DVD-ROM", sedan "Device 0" sedan, "mount image" och går till den fil jag vill öppna. Det som händer är att när jag dubbelklickar på den, öppnas den inte alls. Jag vet inte om jag är för nybörjare och inte fattar ett skit av den eller vet ej. Men det är någon som jag gör fel säkerligen.

Hur som helst, jag är tacksam för ditt svar.

Om du tycker att du har någon lösning på det som jag skrev nu, skriv gärna.

neo