frehåk Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Hej! Är det någon som vet om Canon XM2 spelar in progresivt!? /F. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 Jag äger ingen själv men har tillgång till bruxen(antagligen du också).Förutom den vanliga interlace(sammanflätande) inspelningssättet finns det Frame Mode/cinematic look.Detta ger bättre stillbilder med 1,5x vertikal upplösning samt eliminerar flimret.Vid uppspelning blir rörelsen lite filmaktigt.Äkta progressivt är väl om jag har förstått det rätt bara intressant om man tänker kopiera över till kinematografisk film. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wadath Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Canon XM2 kan spela in i ett "Frame-läge" som ger progressivt. Men detta är, tycker jag, eftersom inspelningen blir hackig. Skulle förmoda att kameran slår ihopa två "delbilder" till en progressiv ruta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts