frehåk Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Tjenare! Har en XM2:a men ska börja producera två-kamera produktioner. Behöver alltså en kamera till. Har funderat på en XL2:a eller en FX1:a men... Kanske det inte blir så bra med två olika kameror med olika bildkvalité, det kommer väl att synas när man klipper ihop det sedan antar jag! Kanske det är bäst att satsa på en XM2:a till eller? vad säger ni, hur hade ni gjort? Är det någon som har erferenhet av XL2 och FX1 och kan jämföra dem? /F. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Jag hade satsat på en xm2:a till just för att det ska se likadant ut! Tror det skulle se ganska konstigt ut och vara ganska jobbigt för tittaren när det hoppar mellan blidkvalitén. Dock har jag ingen erfarenhet utav någon av dessa kameror. Det kanske inte skiljer så mycket! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neolit Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 Jag skulle också rekomendera att du kör med en xm2:a. Just för att (som ovan nämnd) kan skilja sig kvalitetsmässigt. Xl2 är trotts allt dyrare och (säkert) bättre kvalité än xm2. I alla fall, kan bliden skilja sig från det ena till det andra. Men vill du ändå prova det, skulle jag rekomendera att du pratar med Canon och frågar om skilnaden på kvalité syns mellan xm2 och xl2 lycka till 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 Ställer du en sådan fråga till en tillverkare huruvida det finns kvalitetsskillnader är det nästan alltid så att de,för att kunna motivera prisskillnad svarar jakande.Det bästa är naturligtvis att provfilma i butik alt hyra och jämföra.Det är trots allt faktor 2 i prisskillnad. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts