Gå till innehåll

Xm2, Xl2, Fx1???


frehåk

Recommended Posts

Tjenare!

Har en XM2:a men ska börja producera två-kamera produktioner. Behöver alltså en kamera till. Har funderat på en XL2:a eller en FX1:a men...

Kanske det inte blir så bra med två olika kameror med olika bildkvalité, det kommer väl att synas när man klipper ihop det sedan antar jag!

Kanske det är bäst att satsa på en XM2:a till eller?

vad säger ni, hur hade ni gjort? Är det någon som har erferenhet av XL2 och FX1 och kan jämföra dem?

/F.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade satsat på en xm2:a till just för att det ska se likadant ut! Tror det skulle se ganska konstigt ut och vara ganska jobbigt för tittaren när det hoppar mellan blidkvalitén. Dock har jag ingen erfarenhet utav någon av dessa kameror. Det kanske inte skiljer så mycket!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle också rekomendera att du kör med en xm2:a. Just för att (som ovan nämnd) kan skilja sig kvalitetsmässigt. Xl2 är trotts allt dyrare och (säkert) bättre kvalité än xm2. I alla fall, kan bliden skilja sig från det ena till det andra. Men vill du ändå prova det, skulle jag rekomendera att du pratar med Canon och frågar om skilnaden på kvalité syns mellan xm2 och xl2

 

lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Ställer du en sådan fråga till en tillverkare huruvida det finns kvalitetsskillnader är det nästan alltid så att de,för att kunna motivera prisskillnad svarar jakande.Det bästa är naturligtvis att provfilma i butik alt hyra och jämföra.Det är trots allt faktor 2 i prisskillnad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...