anders10 Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Läste någon stans att Canons XL2:a har ett speciellt "filmlookläge" där den spelar in mer filmlikt. Är det någon som har sett detta, och hur det ser ut? Vänligen Anders 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayame Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Ja PAL-versionen filmar 25 fps i filmlook-läget (NTSC - 24fps) Jag personligen har aldrig sett det. Har dock läst mycket om den då jag ska inköpa just en XL2 mycket snart. I överlag har det bara varit positiva kommentar, det är mer filmkänsla i bilden helt enkelt, dock har nån klagat på att det är dåligt skärpedjup. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 [citat=Ayame]Ja PAL-versionen filmar 25 fps i filmlook-läget (NTSC - 24fps) Jag personligen har aldrig sett det. Har dock läst mycket om den då jag ska inköpa just en XL2 mycket snart. I överlag har det bara varit positiva kommentar, det är mer filmkänsla i bilden helt enkelt, dock har nån klagat på att det är dåligt skärpedjup.[/citat] (25p fps) Panasonic har ju 24p på både sina DV & HD kameror! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbert Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 "dock har nån klagat på att det är dåligt skärpedjup." Vad menar du med dåligt? Att det är för kort eller för långt? Jag antar att du menar att det är för långt, men det är det väl på de flesta videokameror i den prisklassen. Kan ju för övrigt fixas med en mini35-adapter eller något. Jag är personligen mer sugen på Panasonics modell som spelar in i 24p med cinelike-gamma och allt. Det ser riktigt bra ut tycker jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayame Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Jo, För stort ja. Och precis som du säger så är det "relativt" billigt att fixa med en mini35 adapter. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts