UngeherrPeter Postad 23 maj 2003 Postad 23 maj 2003 Tjenamoss, undrar om nagon har koll pa om jag kan anvanda en digi8:as firewire in i t.ex Avid express DV?? Tanker att det nog borde funka finfint men man kan ju aldrig vara riktigt saker.. 0 Citera
pettson Postad 26 maj 2003 Postad 26 maj 2003 Jag använder en trv 240 digital 8 kamera direkt mot premiere 6.5 och det fungerar bra, även batch fungerar, som jag läst på vissa ställen att det inte skall göra det. 0 Citera
UngeherrPeter Postad 26 maj 2003 Författare Postad 26 maj 2003 Ja men det låter ju skitbra!!.. Nu blir jag på gott hummör! Hur bra (eller dåligt) ser digi 8 ut?? Är det någotsånär jämförbart med DV eller ligger vi på en härlig VHS nivå?? Hipp hurra!! 0 Citera
pettson Postad 26 maj 2003 Postad 26 maj 2003 Njae ingen vhs direkt :). Det som får många att räkna digital8:an till sämre än mini-dv är nog mest att de inte finns några hi-end D8 kameror utan alla har 1 ccd. Priset grundar sig mest på vilka funktioner som de har. Jag skulle nog vilja säga att de de är ganska så lika kvalité på bilden på de olika formaten om man räknar i samma prisklass. Altså lite sämre bild innomhus med "dålig" belysning men bra utomhus. Om man ljussätter bra så ser säkert bilden fin ut även innomhus. Att säga att man ska köpa en kamera som man kan "växa i" är väl lite fel kanske. Det är ju inte direkt så att man kan uppdatera en 1ccd mini dv kamera till en 3ccd. Då är de ju bara bandformatet som skulle vara lika. jag skulle nog hellre titta efter så mycket manuella funktioner som möjligt och priset kameran. Personligen kommer jag att använda min D8 kamera tills jag känner att jag måste byta upp mig för att det hämmar min utveckling. Det kommer kanske att dröja ett tag. 0 Citera
Ronnie Postad 27 maj 2003 Postad 27 maj 2003 Oh, jäklar. Inte för att klaga, men punkter (.) har en funktion. ;) Annars är det sant det du säger, bara lite jobbigt att läsa... 0 Citera
pettson Postad 28 maj 2003 Postad 28 maj 2003 Sorry,men tack för kritiken. Jag brukar inte skriva längre än: Hej hur mår du. :) men jag förstår vart ni vill komma.;) Redigerade det lite nu. Jag bara skrev och tänkte inte mycket på gramatiken. 0 Citera
UngeherrPeter Postad 29 maj 2003 Författare Postad 29 maj 2003 Jag blev glad av ditt fina inlägg och tycker inte att det gör något, för mig får du gärna skriva utan mellanslag bara du svarar på mina frågor vilekt du gjorde så skepp och hoj för dig!! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.