Jump to content

Allvarligt problem med premiere 6.5...

joonas

Recommended Posts

Det händer ofta att när man startat upp ett projekt man jobbat med så saknas alla klipp, ljud och bilder i video/audio spåren...alla har plötsligt blivit omdöpta till "-1"!!! när man suttit och redigerat timma efter timma för att dagar därpå upp täcka att allt gått åt (&/(%¤""# ): Är detta nån typ av bugg i programmet? Finns det nått sätt att rädda min film?

[citat=joonas]Finns det nått sätt att rädda min film?[/citat]

Har du ingen/inga säkerhetskopior på projektet du kan använda dig av?

Och efterssom det händer ofta så kanske en ominstallation av Premiere gör susen. Det hjälper många gånger så det är definitivt värt att prova. :)

För att rädda din film kan du iaf prova att göra ett nytt project i Premiere och importera in det gamla in i ditt nya project. Det fungerar inte alltid men hjälper många gånger. Detta fungerar iaf med Premiere Pro, om det går i Premiere 6.5 vet jag inte, där får någon med bättre kunskaper i Premiere 6.5 fylla i. :)

Tack så fruktansvärt mycket Peter R! Jag satt häromdagen och redigerade lite film som skulle vara till ett bröllop. Planeringsmänniska som jag är så var jag förstås ute precis i sista stund. Det var förstås då projektet dog och jag skrek. Som tur var hade jag läst bara dagarna innan på forumet om detta problem och jag lyckades lösa det. Jag kan säga att man drog en enorm lättnadens suck när projektet "kom till liv" igen.