Jump to content

Particle illusion 3

bulten

Recommended Posts

hallå! jag har precis börjat med particle illusion 3. är det någon som vet hur man ska göra för att kunna arbeta vidare med det man gjort, i after effects? trodde att man skulle trycka på export, men då kommer det bara upp som alternativ after effects 4 & 5. jag har bara after effects 6. hur ska ja då göra?

• 6 months later...

Är inte så grym men kanske kan hjälpa!

Jo det är så antingen lägger du dit filmklipp som bakgrund i PI. Eller så gör du din effekt som du vill ha den o väljer Tex Blå som bakgrund om du inte har blått med i effekten vill säga. Sen renderar du din effekt. Efter det lägger du in den i ditt videoredigeringsprog.

Jag använder tex vegas. Där finns det en effekt som heter "Chroma Keyer", där väljer jag den färgen som jag valde som bakgrund blå vill säga. Då plockar den effekten bort den blå bakgrunde o vips så är det bara att lägga den över ett annat klipp så har du en effekt.

• 3 weeks later...
  • 2 months later...

Nästan samma problem för mig, men jag har lyckats att rendera projektet. Men sedan när jag lägger in det på Chroma Key-track (eller vad det heter) i Pinnacle Studio 9 så stängs bara Pinnacle Studio av. Vad tror ni kunniga filmskapare därute är problemet?

[citat=Creator]Nästan samma problem för mig, men jag har lyckats att rendera projektet. Men sedan när jag lägger in det på Chroma Key-track (eller vad det heter) i Pinnacle Studio 9 så stängs bara Pinnacle Studio av. Vad tror ni kunniga filmskapare därute är problemet?[/citat]

Stöder Pinnacle alpha-kanaler? I så fall hade jag provat att gå den vägen istället för att köra chroma key. Verkar som om Pinnacle är lite instabilt på just den punkten, om man ska dömma av ditt problem.

McWolfe

• 10 months later...