bulten Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 hallå! jag har precis börjat med particle illusion 3. är det någon som vet hur man ska göra för att kunna arbeta vidare med det man gjort, i after effects? trodde att man skulle trycka på export, men då kommer det bara upp som alternativ after effects 4 & 5. jag har bara after effects 6. hur ska ja då göra? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirre Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Är inte så grym men kanske kan hjälpa! Jo det är så antingen lägger du dit filmklipp som bakgrund i PI. Eller så gör du din effekt som du vill ha den o väljer Tex Blå som bakgrund om du inte har blått med i effekten vill säga. Sen renderar du din effekt. Efter det lägger du in den i ditt videoredigeringsprog. Jag använder tex vegas. Där finns det en effekt som heter "Chroma Keyer", där väljer jag den färgen som jag valde som bakgrund blå vill säga. Då plockar den effekten bort den blå bakgrunde o vips så är det bara att lägga den över ett annat klipp så har du en effekt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Film smurfen Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Du trycker på den röda rekordknappen uppe i hörnet så måste du klicka på några frågor och så klart. Kom ihåg, den röda knappen uppe i högra hörnet på menyn. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Particle Illusion stödjer alphakanal vid export så blå bakrund är lite onödigt. Det stödje alpha när jag pysslade med det vilket var några år sen... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Film smurfen Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Hur får man in en film i particle illusion 1, Och hur får man effecten att sluta utan att det är slut? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creator Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Nästan samma problem för mig, men jag har lyckats att rendera projektet. Men sedan när jag lägger in det på Chroma Key-track (eller vad det heter) i Pinnacle Studio 9 så stängs bara Pinnacle Studio av. Vad tror ni kunniga filmskapare därute är problemet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McWolfe Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 [citat=Creator]Nästan samma problem för mig, men jag har lyckats att rendera projektet. Men sedan när jag lägger in det på Chroma Key-track (eller vad det heter) i Pinnacle Studio 9 så stängs bara Pinnacle Studio av. Vad tror ni kunniga filmskapare därute är problemet?[/citat] Stöder Pinnacle alpha-kanaler? I så fall hade jag provat att gå den vägen istället för att köra chroma key. Verkar som om Pinnacle är lite instabilt på just den punkten, om man ska dömma av ditt problem. McWolfe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas ljung Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 Om du inte sparar effekten direkt på klippet är det enklast om du skapar den med klippet som bakgrund, tar bort bakgrunden och sparar filmen. Sen använder du "Screen-mode" (Vegas), så får du fram bara effecten med betydligt bättre resultat än om du använder keying. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts