flame Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 http://www.trainspotters.se/misc/dv.mpg Det röda som kommer in vid kanterna i andra delen av klippet figurerar ofta i skate- och snowboardfilmer och är sjukt cleant att göra som övergång. Vad heter metoden/effekten man använder? Och hur göra? Tack på förhand! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomgrejs Posted July 18, 2005 Share Posted July 18, 2005 man får trixa lite med effekterna. och vara lite konstnärlig.. läs mer om det här: http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=4355 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flame Posted July 18, 2005 Author Share Posted July 18, 2005 Tack. Någon som har tips på hur man gör i Adobe Premiere 1.5 Pro? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Tjena! Jag antar att det du menar skall likna överexonering av film. Det brukar förekomma i skate och snowbord filmer som du nämnde! ett tips är att måla lite i röd och gula kulörer i photoshop i en sirkelform med ljusa färger i mitten (nästan vitt) och mörkare i slutet. Gör den högupplöst, så att du kan flytta runt bilden i Premiere, om du vill likna rörelserna som låg med i det bifogade skate klippet. sen är det bara att "blura" lite och leka! (och hög genomskinlighet så klart) Och testa att dra upp brigthnes and contrast ! Mvh/ Martin L 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flame Posted July 25, 2005 Author Share Posted July 25, 2005 Tack för svaret! Ska testa det. Fast jag har hört att det finns nån "Burn film" effekt som ska likna att filmen smälter (som när den fastnar i en projektor). Kan det finnas någon sådan för Premiere 1.5? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Nej det finns inte i Premier! gör det själv så blir det nog snyggare tror jag! =) + att man lär sig nått nytt på köpet! Mvh/ Martin L 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaps Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Jag provade lite som du sa sound_front men jag tycker inte jag fick till det så bra som i skate/snowboardfilmerna.. Sen funkar inte det bifogade klippet längre så jag vet inte riktigt hur göra det snyggt.. Nån som kan visa hur dom gjort eller så? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts