Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena! Jag antar att det du menar skall likna överexonering av film.

Det brukar förekomma i skate och snowbord filmer som du nämnde! ett tips är att måla lite i röd och gula kulörer i photoshop i en sirkelform med ljusa färger i mitten (nästan vitt) och mörkare i slutet. Gör den högupplöst, så att du kan flytta runt bilden i Premiere, om du vill likna rörelserna som låg med i det bifogade skate klippet. sen är det bara att "blura" lite och leka!

(och hög genomskinlighet så klart) Och testa att dra upp brigthnes and contrast !

Mvh/ Martin L

Postad

Tack för svaret! Ska testa det.

Fast jag har hört att det finns nån "Burn film" effekt som ska likna att filmen smälter (som när den fastnar i en projektor). Kan det finnas någon sådan för Premiere 1.5?

• 3 månader senare...
Postad

Jag provade lite som du sa sound_front men jag tycker inte jag fick till det så bra som i skate/snowboardfilmerna.. Sen funkar inte det bifogade klippet längre så jag vet inte riktigt hur göra det snyggt.. Nån som kan visa hur dom gjort eller så?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...