Broman Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 När jag har lagt ner en film på DVD och ska se den på tv så funkar den inte. Filmen går en sekund sen hänger den sig. Men på datan går den att se. Vad beror detta på? 0 Quote
Rogge Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 [citat=Broman]När jag har lagt ner en film på DVD och ska se den på tv så funkar den inte.[/citat] - Vilket program använder du dig av för att göra DVD'n? - Hur lång är filmen? - Vilken Bit-rate har den? - Fungerar det att bränna andra filmer? - Har du provat att bränna om den på en annan skiva? Om inte, gör det! - Har du provat filmen på en annan stationär DVD-spelare? Om inte, gör det! - Vilket märke är det på DVD-skivorna du använder? - Är det DVD -R, DVD +R eller DVD +RW? 0 Quote
Broman Posted July 17, 2005 Author Posted July 17, 2005 När jag spelar upp filmen med "Windvd" på datorn så funkar den perfekt, så det måste vara dvd-spelaren som inte gillar det jag brännt... Har testat olika skivor men utan resultat. Har brännt både med nero och dvd decrypter. 0 Quote
Black Star Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Ska testa i pinnacle och se om det funkar då... 0 Quote
Broman Posted July 19, 2005 Author Posted July 19, 2005 [citat=Black Star]Ska testa i pinnacle och se om det funkar då...[/citat] Va??? 0 Quote
Black Star Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Om det funkar att bränna det i pinnacle, så är ju "Sateliten" räddad. Om du förstår vad jag menar... 0 Quote
Recommended Posts