Broman Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 När jag har lagt ner en film på DVD och ska se den på tv så funkar den inte. Filmen går en sekund sen hänger den sig. Men på datan går den att se. Vad beror detta på? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 Jag vill också vet! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 [citat=Broman]När jag har lagt ner en film på DVD och ska se den på tv så funkar den inte.[/citat] - Vilket program använder du dig av för att göra DVD'n? - Hur lång är filmen? - Vilken Bit-rate har den? - Fungerar det att bränna andra filmer? - Har du provat att bränna om den på en annan skiva? Om inte, gör det! - Har du provat filmen på en annan stationär DVD-spelare? Om inte, gör det! - Vilket märke är det på DVD-skivorna du använder? - Är det DVD -R, DVD +R eller DVD +RW? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 17, 2005 Author Share Posted July 17, 2005 När jag spelar upp filmen med "Windvd" på datorn så funkar den perfekt, så det måste vara dvd-spelaren som inte gillar det jag brännt... Har testat olika skivor men utan resultat. Har brännt både med nero och dvd decrypter. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 19, 2005 Share Posted July 19, 2005 Ska testa i pinnacle och se om det funkar då... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 19, 2005 Author Share Posted July 19, 2005 [citat=Black Star]Ska testa i pinnacle och se om det funkar då...[/citat] Va??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 19, 2005 Share Posted July 19, 2005 Om det funkar att bränna det i pinnacle, så är ju "Sateliten" räddad. Om du förstår vad jag menar... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 20, 2005 Author Share Posted July 20, 2005 ... Nej... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 20, 2005 Share Posted July 20, 2005 Nähe... så synd. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 21, 2005 Author Share Posted July 21, 2005 Ja... Visst e det... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Jag förklarar seare... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts