Steiven Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Hej Jag ser hyffsat många svenska filmer men alla kan jag inte säga är riktigt bra. Ge förslag på era favoriter. Själv såg jag filmen Masjävlar för några veckor sen och kan säga att DET va en bra film. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burton Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Finns kanske inte så jättemånga riktigt bra filmer. Dom jag tycker är bra på ett eller annat sett är: Jägarna Besökarna Fucking Åmål Tillsammans OFFTOPIC: Den sämsta filmen genom tiderna måste la nästan vara Bad Santa. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trancedanne Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Tomten är far till alla barnen 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidAndersson Posted July 19, 2005 Share Posted July 19, 2005 Roy Anderssons "En kärlekshistoria" (1970) Susanne Biers "Pensionat Oskar" (1995) Masjävlar var faktiskt bra. Jag var gravt skeptisk då min mamma föreslog att vi skulle göra något tillsammans och föreslog en svensk film. (Hade förväntat mig Reine och Mimmi i fjällen eller liknande.) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts