Gremanz Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Jag får ofta idéer till scener och kameravinklar som ritas upp i mitt huvud när jag lyssnar på musik, det "byggs upp" till låten jag lyssnar på. I normala fall skrivs ju musiken till filmen efteråt, men kan man även anpassa sin regi till ett låtval man gör innan? Ibland kan jag känna att "wow, det här blir suveränt om den personen kommer och gör det där då till den musiken" etc. Eller är det oproffsigt? Kort sagt; är det dumt att anpassa sin bilddesign till ljudet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Jag skulle säga, inget är rätt eller fel.. Prova så får du se.. Tarantino väljer förövrigt(och inspireras mycket) större delen av sin musik innan eller under tiden han skriver manus.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Jag gör lika dant som du, Gremanz. Så länge man inte kan göra musik på egen hand så får man nog göra så. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Jag har också fått en massa bra ideér genom att bara lyssna på musik. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts