Tomas T Postad 30 juni 2005 Postad 30 juni 2005 Hejsan! Funderar på en uppgradering i kameraväg.Har för närvarande en Sony trv355(D8)20x optisk zoom och där just den höga zoomhastigheten nog är ganska svårslagen 0 Citera
Alex.V Postad 1 juli 2005 Postad 1 juli 2005 Tror inte gs400 har någon zoomring... bara focusring. 0 Citera
Rogge Postad 1 juli 2005 Postad 1 juli 2005 Inget svar på din fråga, men en av orsakerna till att jag inte köpte XM2:an var just hastigheten på zoomen. Å andra sidan är Sony's zoomar ibland för snabba, så det gäller att vara försiktig om man vill göra en långsam utzoomning. Hmm, aldrig blir man nöjd... :) 0 Citera
digitalaflaesk Postad 3 juli 2005 Postad 3 juli 2005 [citat=Alex.V]Tror inte gs400 har någon zoomring... bara focusring.[/citat] Det där stämmer inte. GS400 har både focus, zoom, slutar och bländarring. Hastigheten för maximal ut till inzoomning för kameran kan du hitta på diverse siter, typ camcorderinfo.com och pana3ccduser.com 0 Citera
Tomas T Postad 4 juli 2005 Författare Postad 4 juli 2005 Jajag hittade till slut ut i någon "reviewartikel" att den var oerhört snabb med manuell zoom-ca 1 sek och som långsammast ca 40 sek. Jo den har en hybridring som med hjälp av omkopplarknappar betjänar fyra funktioner:zoom,bländare,slutare,fokus. 0 Citera
Alex.V Postad 4 juli 2005 Postad 4 juli 2005 Det var inte illa det... önskar jag hade en sån ring på min kamera. 0 Citera
Tomas T Postad 9 juli 2005 Författare Postad 9 juli 2005 Att zoomen kan vara snabb har jag fått bekräftat.Hur är själva karaktären:rivstartar den och slår i väggen när den nått ändläget eller mjukstartar/bromsar den som min Sony D8 tex? Hur långsamt kan ni få den att zooma?Med min Sony går det mha tvåfingerfattning att komma ned i 50-60sek för 20Xzoom(inte illa tycker jag). 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.