Cinemaboy Posted June 26, 2005 Share Posted June 26, 2005 Jag undrar om någon känner till något bra sätt att ta ett masterclip i projektfönstret och dela upp det i mindre delar sk subclip? Har fått förslaget att ta in masterclipet i sourcefönstret, sätta in/ut-punkter och sen dra in det i projektfönstret igen men det enda det skapar är en kopia av masterclipet fast med in- och utpunkter. //mackan 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Har du läst om det står något vettigt om detta i manualen (Helpmenyn)? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cinemaboy Posted June 27, 2005 Author Share Posted June 27, 2005 Hittar tyvärr inget som skulle göra mig klokare i manualen (helpmenyn). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Vill du ha helt nya avi-filer är ju det enklaste att rendera ut dom småklipp du vill ha ut. Markera den kopia du fått i Project Window och tryck Ctrl+M. Klicka sedan på Settings och under Range, välj In to Out så får du en ny avi-fil. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 [citat=Cinemaboy]Jag undrar om någon känner till något bra sätt att ta ett masterclip i projektfönstret och dela upp det i mindre delar sk subclip? Har fått förslaget att ta in masterclipet i sourcefönstret, sätta in/ut-punkter och sen dra in det i projektfönstret igen men det enda det skapar är en kopia av masterclipet fast med in- och utpunkter. //mackan[/citat] Editmenyn| Duplicate 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts