Cinemaboy Posted June 26, 2005 Posted June 26, 2005 Jag undrar om någon känner till något bra sätt att ta ett masterclip i projektfönstret och dela upp det i mindre delar sk subclip? Har fått förslaget att ta in masterclipet i sourcefönstret, sätta in/ut-punkter och sen dra in det i projektfönstret igen men det enda det skapar är en kopia av masterclipet fast med in- och utpunkter. //mackan 0 Quote
Ior Posted June 27, 2005 Posted June 27, 2005 Har du läst om det står något vettigt om detta i manualen (Helpmenyn)? 0 Quote
Cinemaboy Posted June 27, 2005 Author Posted June 27, 2005 Hittar tyvärr inget som skulle göra mig klokare i manualen (helpmenyn). 0 Quote
Rogge Posted June 27, 2005 Posted June 27, 2005 Vill du ha helt nya avi-filer är ju det enklaste att rendera ut dom småklipp du vill ha ut. Markera den kopia du fått i Project Window och tryck Ctrl+M. Klicka sedan på Settings och under Range, välj In to Out så får du en ny avi-fil. 0 Quote
Ior Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 [citat=Cinemaboy]Jag undrar om någon känner till något bra sätt att ta ett masterclip i projektfönstret och dela upp det i mindre delar sk subclip? Har fått förslaget att ta in masterclipet i sourcefönstret, sätta in/ut-punkter och sen dra in det i projektfönstret igen men det enda det skapar är en kopia av masterclipet fast med in- och utpunkter. //mackan[/citat] Editmenyn| Duplicate 0 Quote
Recommended Posts